CISCO SPA303-G2


CISCO SPA303-G2
ProducentCisco
Konta SIP3
Ilość portów WAN1
Ilość portów LAN1
Obsługiwane kodeki• G.711 - alaw, ulaw - 64 Kbps
• G.729 - G.729A - 8 Kbps, ramka10ms
• G.726 - AAL2 - 16/24/32/40 Kbps
• G.722 - 48/56/64 Kbps
Obsługiwane protokoły• SIP - Session Initiation Protocol
Zarządzanie przez• WWW - zarządzanie przez przeglądarkę internetową
• TFTP - Trivial File Transfer Protocol
• klawiaturą telefonu
• Syslog - Security Issues in Network Event Logging


Telefon CISCO SPA 303:

Bazujący na protokole SIP telefon CISCO SPA 303 został zaprojektowany, aby zapewnić pełną współpracę z urządzeniami wiodących producentów wyposażenia VoIP pozwalając tym samym na dostarczenie swoim klientom bogatych w funkcje usług. Dzięki bogactwu funkcji i możliwości konfiguracji parametrów Cisco SPA 303 idealnie spełnia wymogi użytkowników biznesowych pozwalając na pełne wykorzystanie przewagi telefonii IP. Cechy takie jak wbudowany 2 portowy przełącznik, ekran monochromatyczny wysokiej rozdzielczości lub przenoszenie stanowiska i możliwość współdzielenia numeracji nawet odległymi geograficznie urządzeniami to jedne z wielu zalet SPA 303. Telefon pozwala ponadto na wykorzystanie funkcji takich jak VoiceView Express lub Cisco XML podczas współpracy z urządzeniami serii Cisco Unified Communications 500 w trybie SPCP.

Główne cechy produktu:

  • Podstawowy telefon IP klasy biznesowej z obsługą 3 linii
  • Możliwość podłączenia bezpośrednio do dostawcy usług telefonii internetowej lub prywatnej centrali PBX
  • Dwuportowy przełącznik ethernetowy, głośnik, identyfikacja dzwoniących oraz możliwość tworzenia konferencji
  • Łatwa instalacja oraz bezpieczny provisioning a także konfiguracja oparta o stronę www
  • Wsparcie dla protokołu SIP (Session Initiation Protocol) oraz SPCP (Smart Phone Control Protocol) z wykorzystaniem produktów Cisco®Unified Communications serii 500

 

 

Bezpieczeństwo, provisioning i zarządzanie:

  • Cisco SPA 303 używa standardowych protokołów szyfrowania aby zapewnić bezpieczeństwo dla zdalnego provisioningu. Zdalny provisioning pozwala usługodawcom telefonii internetowej na prostsze zarządzanie dużymi grupami urządzeń, ich wstępną konfigurację, dyskretna aktualizację oprogramowania, czy świadczenie profesjonalnego wsparcia technicznego.

 

 

Cechy telefonu:

  • 3 linie głosowe
  • Monochromatyczny graficzny wyświetlacz LCD o rozdzielczości 128 x 64 piksele
  • Wskaźnik stanu linii a także nazwy i numeru rozmówcy
  • Interfejs użytkownika oparty o menu
  • Funkcja linii współdzielonej
  • Muzyka dla połączeń oczekujących *
  • Oczekiwanie połączeń
  • Tryb głośnomówiący
  • Blokowanie na zewnatrz ID dzwoniącego **
  • Transfer połączeń: attended i blind ** ( Tylko SIP )
  • Trójkierunkowe konferencje z miksowaniem lokalnym
  • Wielostronne konferencje z wykorzystaniem zewnętrznych mostów konferencyjnych.
  • Automatyczne oddzwanianie na numer ostatnio dzwoniący lub wybierany
  • Przełączanie między połączeniami
  • Funkcja Call pickup: wybrany numer lub grupowe*
  • Funkcja oddzwaniania przy zajętości**
  • Call park and unpark*
  • Możliwość dzwonienia z odłożoną słuchawką
  • Lista 60 ostatnich połączeń (odebranych, nieodebranych, wykonanych)
  • Tryb “do not disturb”
  • Blokowanie połączeń: anonimowych oraz wybranych **
  • Przekierowywanie połączeń: bez warunkowe, przy braku odpowiedzi, oraz przy zajętości
  • Hot line and warm line automatic calling
  • Digits dialed with number auto-completion
  • Blokowanie anonimowych dzwoniacych **
  • Wsparcie dzwonienia po Uniform Resource Identifier (URI) (IP) dialing (vanity numbers)
  • Wiele dzwonków z wyborem dzwonka dla każdej linii
  • Czas trwania połączenia i czas jego rozpoczęcia przechowywane w logach dostępnych przez Web GUI
  • Konfigurwalne plany numeracyjne
  • 10 dzwonków
  • Szybkie wybieranie – 8 numerów
  • Intercom*
  • Group paging
  • Network Address Translation (NAT) Traversal, including Serial Tunnel (STUN) support
  • Network Address Translation (NAT) Traversal, włączenie ze wsparciem Serial Tunnel (STUN)
  • Syslog, debug, oraz logowanie zdarzeń
  • Wsparcie szyfrowania rozmów zapewniające wysokie bezpieczeństwo
  • Wbudowany serwer www do administracji I konfiguracji z wieloma poziomami uprawnień
  • Automatyczny provisioning zdalny, wiele metod; szyfrowanie do 256 bitów(HTTP, HTTPS, Trivial File Transfer Protocol [TFTP])
  • Opcja uniemożliwiająca przywrócenie telefonu do ustawień fabrycznych bez znajomości hasła administratora.

* - funkcja zależna od możliwości serwera
** - funkcja dodatkowa wywoływana odpowiednim kodem z klawiatury

 

 

Cechy sprzętowe:

  • Monochromatyczny graficzny wyświetlacz LCD o rozdzielczości 128 x 64 piksele
  • Wskaźnik oczekującej wiadomości na poczcie głosowej
  • Dedykowane przyciski do wyciszania audio, włączania i wyłączania słuchawki oraz głośnika
  • Czterokierunkowy przycisk do nawigacji po menu
  • Wskaźnik oczekującej wiadomości głosowej
  • Przycisk odsłuchiwania poczty głosowej
  • Dedykowany przycisk do zawieszania połączeń
  • Przycisk oddzwaniania (Redial)
  • Przycisk Flash
  • Standardowa klawiatura 12 znakowa
  • Kontrola głośności słuchawki, telefonu, dzwonka oraz zestawu nagłownego
  • Zestaw nagłowny podłączany do 2,5 mm gniazda jack
  • Wysokiej jakości słuchawka
  • 2 porty Ethernet WAN 10/100BASE-T RJ-45
  • Zasilacz uniwersalny 5 VDC (100–240V) w komplecie

 

 

Zgodność z normami: FCC (Part 15, Class B), UL ,CE Mark, A-Tick
 

Cechy zabezpieczeń:

  • Przywracanie ustawień fabrycznych zabezpieczone hasłem
  • Zabezpieczenie hasłem dostępu na poziomie administratora oraz użytkownika
  • Obsługa HTTPS z wykorzystaniem fabrycznie zainstalowanego certyfikatu klienta
  • Uwierzytelnianie HTTP z wykorzystaniem MD5 (RFC 1321)
  • Szyfrowanie AES (Advanced Encryption Standard)z wykorzystaniem klucza do 256-bitów

 

 

Dokumentacja:

  • Poradnik szybkiej instalacji I konfiguracji
  • Przewodnik użytkownika
  • Przewodnik administratora
  • Przewodnik provisioningu (tylko dla dostawcy usług)

 

 

Zawartość opakowania:

  • Telefon Cisco SPA 303 wraz ze słuchawką
  • Przewód słuchawki
  • Kabel ethernetowy RJ45
  • Zasilacz
  • Przewodnik szybkiej instalacji
  • Płyta CD

 

 

Specyfikacja:
 

Obsługiwane protokoły:

  • Adresowanie MAC (IEEE 802.3)
  • IPv4 (RFC 791)
  • Address Resolution Protocol (ARP)
  • DNS: A record (RFC 1706), SRV record (RFC 2782)
  • Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) client (RFC 2131)
  • Internet Control Message Protocol (ICMP) (RFC 792)
  • TCP (RFC 793)
  • User Datagram Protocol (UDP) (RFC 768)
  • Real Time Protocol (RTP) (RFC 1889, 1890)
  • Real Time Control Protocol (RTCP) (RFC 1889)
  • Real Time Control Protocol – Extended Report (RFC 3611)
  • Differentiated Services (DiffServ) (RFC 2475)
  • Type of service (ToS) (RFC 791, 1349)
  • VLAN tagging 802.1p/Q: Layer 2 quality of service (QoS)
  • Simple Network Time Protocol (SNTP) (RFC 2030)

 

 

Brama głosowa:

  • Protokół SIP w wersji 2 (RFC 3261, 3262, 3263, 3264)
  • Protokół SPCP współpracujący z Cisco Unified Communications seria 500
  • SIP proxy redundancy: dynamiczna via DNS SRV, A records
  • Mechanizm powtórnej rejestracji na głównym serwerze SIP proxy
  • Wsparcie SIP w sieciach za translacją NAT (włącznie ze STUN)
  • SIPFrag (RFC 3420)
  • Bezpieczeństwo połączeń (szyfrowanie) poprzez Secure Real-Time Transport Protocol (SRTP)
  • SIP/TLS
  • Możliwość zmiany kodeka dźwięku

 

 

Obsługiwane kodeki dźwięku:

  • G.711 (A-law and μ-law)
  • G.726 (16/24/32/40 kbps)
  • G.729 AB
  • G.722
  • Wsparcie Dynamic payload
  • Możliwość dopasowania ilości ramek audio per pakiet
  • Dual-tone multifrequency (DTMF), in-band oraz out-of-band (RFC 2833) (SIP INFO)
  • Elastyczna konfiguracja planów numeracyjnych wraz z doborem czasów wybierania
  • Dzwonienie po IP /URI
  • Generowanie tonu połączenia w toku
  • Bufor dla Jittera (zmienność opóźnień): adaptacyjny
  • Mechanizm wypełniania utraconych ramek (Frame loss concealment)
  • Detekcja głosu - Voice activity detection (VAD) wraz z kompresją ciszy
  • Konfigurowalne Wzmocnienie/tłumienie
  • Dźwięki informujące o oczekującej wiadomości Message waiting indicator (MWI)
  • Wskaźnik oczekującej wiadomości na poczcie głosowej (VMWI), via NOTIFY, SUBSCRIBE
  • Detekcja dzwoniącego (nazwa oraz numer)
  • Kontrola połączeń Third-party (RFC 3725)

 

 

Provisioning i zarządzanie:

  • Zintegrowany serwer www do zarządzania urządzeniem
  • Automatyczny provisioning i upgrade poprzez TFTP, HTTP lub HTTPS
  • Asynchroniczne powiadomienia o upgradzie poprzez NOTIFY
  • Aktualizacje nie inwazyjne, nie przerywające korzystania z usługi
  • Generowanie raportów oraz logowanie zdarzeń
  • Statystyki wysyłane w wiadomości BYE
  • RTCP-XR
  • Zapisywanie do serwerów Syslog oraz debug: konfigurowalne per linia

 

 

Zasilanie:

  • 5V DC, 1A max.
  • Automatyczne dopasowanie napięcia sieciowego (100–240V)

 

 

Interfejsy:

  • 2 x port ethernetowy 10/100BASE-T RJ-45 (IEEE 802.3)
  • 1 x port RJ-9 do podłączenia słuchawki
  • Wbudowany mikrofon i głośnik
  • Gniazdo 2.5 mm jack na zestaw nagłowny

 

 

Wskaźniki LED:

  • Wskaźnik oczekującej wiadomości
  • Przycisk wyciszenia wraz z podświetleniem
  • Przycisk trybu głośnomówiącego wraz z podświetleniem
  • Przycisk testowania LED

 

 

Wymiary:

  • 220 x 198 x 30 mm

 

 

Waga:

  • 0.68kg

 

 

Temperatura śr. działania:

  • 0º ~ 40º C